Danijela & Bla Bla Fashion

 

Danijela Popović je mlada, razdragana, pričljiva devojka, uvek obučena po “sopstvenoj” modi, tako da bi retko ko, kada je upozna, pretpostavio da se radi o studentkinji prava koja u budućnosti želi da radi u oblasti zaštite prava dece i mladih. Ali, kako i sama kaže, Danijela od malena ruši sve stereotipe i sopstvenim primerom spaja nespojivo: pravo i modu.

Danijela je vlasnica modnog brenda Bla Bla Bow Tie koji je nastao u težnji da u fromalni svet prava unese sopstvenu autentičnost koja iako “narušava” formu, ne narušava suštinu.

Kako pravnica postane modna dizajnerka?

U mom slučaju je obrnuto. Pitanje treba da glasi kako modna dizajnerka postane pravnica. Ja verujem da je „ljudska težnja da osvojimo sopstvenu autentičnost i da se razlikujemo podjednako jaka i važna kao i težnja da se uklopimo i budemo prihvaćeni“. Barem je kod mene prisutna od najranijih dana. Tako da sam veoma rano počela da prepravljam svoju garderobu, kasnije i da šijem, prvo samo za sebe a onda i za druge.


MALI – VELIKI SAVET
„Ljudska težnja da osvojimo sopstvenu autentičnost i da se razlikujemo podjednako je jaka i važna kao i težnja da se uklopimo i budemo prihvaćeni. Budite svoji, budite drugačiji“

 

Kako si došla na ideju da praviš mašne?

Kada sam upisala prvu godinu prava, veoma brzo sam uočila da postoji određeni dres kod. U nastojanju da zadovoljim obe potrebe o kojima sam govorila na početku intervjua: da budem svoja, drugačija, a da ipak budem prihvaćena, došla sam na ideju da bi mašne mogle da budu te koje će da „pomire“ ove dve krajnosti.

Mašna je odevni predmet koji pretpostavlja formalnost, ali njen dizajn i način na koji se ona nosi može da izrazi nečiju autentičnost. Ja sam, na primer mašnu nosila na rolku, po tome sam bila prepoznatljiva na fakultetu.

Kako je “tvoja” mašna postala brend?

Kada sam došla na ideju da pravim mašne, nisam planirala da ih prodajem. Međutim,  na svakom koraku sam nailazila na pozitinve reakcije, dobijala pozitivne komentare, a ne zadugo usledila je i prva porudžbina. I, to za psa! Tako je sve počelo. Od tada je prošlo 3 godine i za to vreme se brend Bla Bla Bow Tie dosta razvio. Naučila sam puno toga: o marketingu, internet marketingu, pakovanju, ambalaži, materijalima, i još puno toga.

Photo: Kris Art Serbia

Rekla si da si puno toga morala da naučiš da bi Bla Bla Bow Tie bio danas to što jeste?

Tako je. Meni je mišljenje mojih kupaca veoma važno. Verujem da je moj uspeh njihovo zadovoljstovo. Zato uvek uvažavam njihovo mišljenje i trudim se da unapredim svaki aspekt Bla Bla Blow Tie. Na primer, kada sam shvatila da je neophodno da uložim u marketing, prvo sam počela da istražujem informacije na internetu, zatim sam se raspitivala kod ljudi koji se time bave. I, moram priznati da su ljudi otvoreni da ti pomognu, barem je tako u mom slučaju. Ne mali broj njih je bio spreman da izdvoji svoje vreme i uputi me u određenu tematiku, posavetuje me šta i kako bih trebala da radim. Samo je trebalo pitati. Za mene, najveći izvor informacija i znanja su ljudi. I, to često potpuno besplatan. Ne kaže se uzalud ,, ko pita, ne skita”.


MALI – VELIKI SAVET
„Najveći izvor inforamcija i znanja su ljudi. I, to često potpuno besplatan. Zato pitajte. Tražite pomoć i pomozite kad god ste u prilici.“

 

Ako sam te dobro razumela, nije te ništa koštalo da naučiš nešto novo?

Ako izuzmemo moje vreme i dobru volju drugih ljudi, da, nisam potrošila ni jedan dinar na usavršavanje, i to zahvaljujući internetu i dobrim ljudima. Tako da verujem da ako nešto stvarno želite, uvek postoji način. Sve ostalo su izgovori.


MALI – VELIKI SAVET
„Ako nešto stvarno želite, uvek postoji način. Sve ostalo su izgovori.“

 

Koliko sredstava je bilo potrebno da uložiš da bi komercijalizovala Bla Bla Blow Tie?

Pitaš me koliki početni kapital mi je bio potreban?  Ja sam studentkinja, tako da je moj početni kapital bio skroman, u visini studentskog džeparca. A pošto bih prodala mašne, sav novac bih ponovo uložila u proizvodnju, i tako se zapravo, postepeno, i gradio Bla Bla Bow Tie brend. Svakako za razvoj Bla Bla Bow Tie su zaslužni i moji prijatelji, poznaninici, a često su mi pomagali i ljudi koje vidim prvi, drugi put u životu. I dan danas je tako. Čovek je onoliko bogat koliko ljudi poznaje.


MALI – VELIKI SAVET
„Čovek je onoliko bogat koliko ljudi poznaje.“

 

Ko kupuje Bla Bla Bow Tie?

Moje mašne kupuju uglavnom mladi ljudi koji imaju potrebu i hrabrosti da iskažu svoju autentičnost. Uglavnom traže mašne sa printovima jer su unikatne i vezuju se za ličnost osobe kojoj se poklanjaju. Moram malo i da se pohvalim. Ove godine sam svoju mašnu prodala prvoj (za sada) “poznatoj” ličnosti, Orlandu Tupamahu bubnjaru grupe Gatto Gabriel koja je ove godine nastupala na latino stejdžu na Exitu.

 

Koji su tvoji planovi za budućnost u vezi sa Bla Bla Bow Tie?

Želim da razvijam Bla Bla Bow Tie na način što ću uz mašne praviti i druge odevne predmetne koji će ići u kompletu sa mašnom, na primer torbe ili suknje. Takođe, volela bih da pravim odevne kombinacije za parove, brata i sestru, momka i devojku, itd. Želim da “nemuštim” jezikom ukažem na povezanost koja postoji između dve osobe. Ideju sam nazvala Bla Bla Connection i registrovala je na Save-Ideas, platformi za besplatnu zaštitu intelektualne svojine. Tako da ako vam se ideja dopada, posetite Save-Ideas i lajkujte je! A preporučujem svima koji imaju neku ideju, bez obzira koliko je mala ili velika, da je tamo zaštite!

Photo: Kris Art Serbia

Imajući u vidu da imaš u planu da Bla Bla Bow Tie i dalje raste i razvije se u ozbiljan biznis, da li misliš da ćeš u jenom trenutku morati da se opredeliš i izabereš ili pravo ili modu?

Ne. Ako i dođe taj trenutak, verujem da ću pornaći način da se bavim i pravom i modom. Znam da zvuči nespojivo i neizvodljivo, ali istina je da meni kreativnost koju izražavam kroz Bla Bla Bow Tie pomaže da budem bolja pravnica. Kreativnost mi pomaže da se opustim a tada sasvim iznenada dolazim do rešenja u vezi sa pravnim slučajevima. To me fascinira i motivše da ne odustanem ni od prava ni od mode

U prethodne tri godine šta bi izdojila kao svoj najveći uspeh?

Ove godine sam imala svoju prvu reviju! (R)Evolucija žene! Iako je bila grupna, veoma sam ponosna na sebe kao i na sve druge devojke koje su učestvovale. Naročito zato što je reč o društveno angažovanoj reviji koja je bila inspirisana ženama kroz istoriju koje su svojim idejama, radom i zalaganjem ostavile trag u vremenu i društvu. Ženama koje su suprotstavljajući se stereotipima svog vremena, utrle put u bolju budućnost za sve nas. I pokazale nam da je moguće! Moja inspiracija je bila mlada žena Cassandra de Pecol koja je sa samo 25 godina proputavala svet zagovrajući zaštitu i očuvanje životne sredine. Zašto baš ona?  Čitajući i slušajući njene intervjue  dopao mi se način na koji razmišlja.  Slažem se da treba probuditi svest kod ljudi, da počnu da razmišljaju i o okolini, o budućnosti, a ne samo o sebi i trenutku.  Mogli bi da se zapitamo šta ćemo to ostaviti u nasleđe budućim generacijama ako nastavimo da zagađujemo prirodu. Kasandra me je podsetila na još jednu moju ’’ljubav’’ , to su putovanja i upoznavanje novih ljudi i kultura.  U poslednje vreme glavna inspiracija mi je globus i karta sveta.

 

Poruka za kraj?

To je poruka koju smo ja i još 8 devojaka (Jovana Malacko, Jovana Kantar, Vanja Ivanović, Marija Roksandić, Vesna Tošić, MarijanaHornjak, Mirjana Martinović i Danijela Marinković) želele da prenesemo našom revijom nekim novim generacijama, a to je da svoje ideje i kreativnost sprovedu u delo, da ne čekaju savršene uslove jer takvi ne postoje, već da se udruže jer zajedno mogu da postignu mnogo više, kao što smo i mi, i generacije pre nas!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *